درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

دومین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق گرگان در سال 1403

دسته بندی اخبار / 1403/5/9

دومین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق گرگان در سال 1403با دستور کار زیر در محل سالن کنفرانس اتاق گرگان تشکیل گردید

دستور کار:

  • بررسی موضوع افزایش قیمت شن و ماسه

  • پیگیری مصوبه کمیسیون در خصوص 2 مرحله ای شدن صدور پروانه ساختمانی در گرگان و گنبد

  • تعیین تکلیف انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی و تعیین تاریخ جدید برای تشکیل مجمع عمومی این انجمن

 

قیمت شن و ماسه افسار گسیخته پاشنه آشیل صنعت ساختمان

 

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان گفت: قیمت شن و ماسه افسار گسیخته شده است.

سید محمد مرتضوی در دومین جلسه کمیسیون احداث و خدمات فنی و مهندسی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در سال 1403 اظهار کرد: این در حالی است که سال گذشته هم نرخ شن و ماسه سه مرتبه تغییر کرد و افزایش قیمت را به همراه داشت.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان افزود: یکی از مهمترین نگرانی‌ها نسبت به افزایش قیمت شن و ماسه، افزایش دیگر مصالح ساختمانی است.

وی ادامه داد: برخی از کالاها و خدمات افزایش قیمت داشته و این افزایش قیمت باعث ایجاد پاره‌ای از نگرانی بین مردم شده‌است.

وی تصریح کرد: با شروع فصل تابستان آغاز کارهای عمرانی و ساخت و ساز در استان باید رونق می گرفت که با رونق گرفتن بازار ساخت و ساز ساختمانی و عمرانی موج افزایش قیمت شن و ماسه در گلستان تب تند کار را کاهش داده و مردم نسبت به این افزایش واکنش‌های متفاوتی دارند.

مرتضوی با بیان اینکه در کل کشور انجمن شن و ماسه قیمت‌گذاری محصول را انجام می‌دهند، گفت: بی ثباتی قیمت ها نتیجه عدم نظارت اصولی مسئولین است

وی عنوان کرد: افزایش قیمت شن و ماسه در استان همه را کلافه کرده که این مسئله سردرگمی آنان را در خریدن و نخریدن با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب در بر داشته است و گاها شن و ماسه در استان نیست و اگر هم باشد با قیمت دو برابری به فروش می رسد.

وی اظهارکرد: مدت‌هاست که افزایش قیمت ها در بازار شن و ماسه مصرف کنندگان آن را در برداشته که این موضوع سبب سردرگمی پیمانکاران ساختمانی شده است.

وی افزود: بهره این بی ثباتی قیمت شن و ماسه را نتیجه عدم نظارت مسئولین ذیربط می دانند که بازار این محصول را به حال خود رها کردند و قیمت افسار گسیخته شن و ماسه همچنان می تازد و یکی از علل آن مشکل کمبود و قطعی برق است که نیازمند توجه مسئولین وزارت نیرو در جهت تامین برق تولیدکنندگان و صنعت گران را قطع نکنند که با افزایش قیمت ها برخورد نکنیم.

وی بیان کرد: وقتی قیمت هر کالایی افزایش می یابد هیچ مسئولی این آشفتگی در بازار را بر عهده نمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با بی خیالی مسئولین قیمت شن و ماسه در شهرستان گرگان همچنان در حال افزایش بوده، انگار این موضوع خیال آرام گرفتن ندارد.

وی گفت: خواهشی که از مسئولین دارم این است که حتما در راستای کنترل بازار اقدامات و تدابیر اساسی اتخاذ کنند تا فروشندگان شن و ماسه هر قیمت نجومی که دلشان می خواهد، بیان نکنند.

وی افزود: افزایش قیمت تاسیسات تولیدی شن و ماسه و حمل مصالح مورد نیاز در جلسه اخیر تنظیم بازار مقرر شده تا هر گونه افزایش قیمت سالانه کارخانه های شن و ماسه مشروط بر ارائه دستورالعمل های ابلاغی استان باشد.

وی افزود: اداره صمت نیز نسبت به رصد و پایش قیمت ها در راستای محصول شن و ماسه اقدام کنند و با متخلفین برخورد قانونی داشته باشد. رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان گفت: دستگاه‌های نظارتی در بخش صدور مجوز و تولید با نظارت لازم باید راهگشا باشند تا بحران بوجود آمده از بین رود.

رئیس کمیسیون احداث و خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی گرگان افزود: افزایش قیمت شن و ماسه باعث شده که سازنده یا دست از کار بکشد و مدتی ساختمان سازی را راکد بگذارد یا اینکه برخی سازندگان نارضایتی خود را اعلام می کنند با امید آنکه شاید تغییری در رویه قیمتها ایجاد شود.

مرتضوی با اشاره به واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن که در حال ساخت است، گفت: با این شرایط افزایش قیمت مردم حتی قادر به پرداخت مبلغ اولیه قرارداد نیستند، چه برسد به اینکه با ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش روبرو شوند.

این جلسه با دستور کار بررسی موضوع افزایش قیمت شن و ماسه، پیگیری مصوبه کمیسیون در خصوص دو مرحله ای شدن صدور پروانه ساختمانی در گرگان و گنبد، تعیین تکلیف انجمن صادرات خدمات فنی و مهندسی و تعیین تاریخ جدید برای تشکیل مجمع عمومی این انجمن تشکیل شد.


https://shora.gccim.com/blog/1641

ارسال نظر

بالا