درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

همایش افق گردشگری استان گلستان در دولت چهاردهم

دسته بندی اخبار / 1403/5/24

همایش افق گردشگری استان گلستان در دولت چهاردهم به میزبانی موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگان برگزار شد.

سرمایه‌گذاری در گردشگری یکی از نقاط قوت توسعه گلستان است

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گرگان در همایش افق گردشگری استان گلستان در دولت چهاردهم به میزبانی موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی گرگان، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری یکی از نقاط قوت برای شتاب در زیر ساخت‌های توسعه این استان است که نیاز به توجه ویژه و حمایت از این بخش دارد.

زاودی اظهار کرد: گلستان با  حدود هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، ۴۰۰ جاذبه گردشگری و وجود اقوام مختلف ، پتانسیل های فراوانی دارد که متاسفانه نتوانسته از این ظرفیت ها بهره ای ببرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: برگزاری روز جهانی گردشگری با همکاری کشورهای همسایه می تواند تاثیر زیادی در توسعه صنعت گردشگری استان داشته باشد.

وی افزود: برای تحقق این اهداف نیازمند سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری، مراکز تفریحی، سیاحتی و همچنین توجه به فرهنگ های اقوام مخصوصا در حوزه صنایع دستی و ورزش های بومی هستیم.

وی ادامه داد: در کنار نام آور بودن ورزش هایی مانند والیبال و بسکتبال که هر ساله علاقمندان و تماشاچیان زیادی را وارد استان می کند، داشتن سه میدان اسب سواری که به استانداردهای بین المللی نزدیک است و هر سال علاقمندان بسیار در حوزه این ورزش را از سراسر ایران وارد گلستان می کند نیز یک ظرفیت بسیار مهم محسوب می شود.

زاودی با تاکید بر این مساله که گلستان از همه ظرفیت های گردشگری برای توسعه این صنعت بهره چندانی نبرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی فرهنگ این استان با کشورهای همسایه می توانیم با برقراری ارتباط در حوزه فرهنگ، شعر و موسیقی از هنرمندان و نویسندگان کشورهای همسایه دعوت و در این حوزه فعالیت های خوبی داشته باشیم.

زاوودی تصریح کرد: برگزاری جشنواره مرز نشینان یکی دیگر از موارد توسعه گردشگری می باشد زیرا استان گلستان دارای ظرفیت های خدادادی از لحاظ جغرافیایی، کوه، جنگل، دریا و بیابان است با فراهم کردن بستر مناسب می توان بهره بری خوبی برای جذب گردشگر ایجاد کرد

 


https://shora.gccim.com/blog/1656

ارسال نظر

بالا