درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست هم اندیشی پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه های قضایی ، نظارتی و اجرایی با بخش خصوصی در زمینه بررسی موانع و مشکلات حوزه تولید و تجارت

دسته بندی اخبار / 1403/7/15
امنیت شاخصه توسعه کشور

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در نشست هم اندیشی با پلیس امنیت اقتصادی بیان کرد:امینت مهمترین شاخصه توسعه در هر کشور محسوب می شود، هرجا امنیت وجود داشته باشد سرمایه گذاری هم وجود خواهد داشت.

امیر یوسفی گفت: کشورهایی که امروز مراتب ترقی را طی کرده اند بیشترین تلاش را برای امنیت کشورشان داشته اند. دهها کشور را در منطقه آزاد می توان مثال زد که در بستر امینت رشد بسیار زیادی کرده اند

وی افزود: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و بسیار از کشورهای در اطراف ما به نقطه مطلوبی از پیشرفت رسده اند و این مهم در سایه امنیت بوجود آمده است.

یوسفی با اشاره به اینکه امینت تنها در حوزه نظامی تعریف نمی شود بلکه شامل همه عرصه های اجتماعی، اقتصادی  و روانی می باشد اظهار کرد:  امروز امنیت در این عرصه ها تامین باشد، سرمایه گذار می تواند برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای خودش تعریف کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز در استان ما  رفتار برخی از دستگاهها با سرمایه گذار به گونه ای است که سرمایه گذار را فراری می دهد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: اگر کسی بخواهد سرمایه گذاری کند باید فرش قرمز برای او پهن کنیم امروز باید از سرمایه گذار خواهش کنیم به استان ما بیاید. 

وی ادامه داد:یک سری تصمیمات در سطح ملی گرفته می شود مثل قیمت گذاری دستوری و بخشنامه های خلق الساعه که تولیدکننده و سرمایه گذار را در سطح ملی هدف قرار می دهد. 

یوسفی گفت:یک سری رفتارها مربوط به استان هایی مثل استان ما است. هیچ روزی نیست که با پیامک یکی از دستگاه ها از خواب بیدار نشویم در فضای ناترازی برق، ناترازی بانک ها و هزار مشکل دیگر دستگاه ها صبح به صبح با پیامکهایشان آرامش سرمایه گذار را می گیرند. 

وی بیان کرد: امروز منطقه آزاد اینچه برون با تلاش همه به ثمر نشست اما می بینیم که برخی دستگاه ها به قانون تمکین نمی کنند . 

وی افزود: سرمایه گذار آماده سرمایه گذاری است اما دعوای بین دستگاه های دولتی مانع بزرگی برای ادامه کار منطقه آزاد و سرمایه گذاری شده است. 

یوسفی اظهار کرد: دستگاه ها هرکدام ادعایی دارند و سرمایه گذار سرگردان است که کدام طرف برود لذا اراده ها بایستی یک جا جمع شود تا نتیجه بدهد. 

 

امنیت نقطه عطف اقدامات پلیس و انتظارات مردم

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در نشست هم اندیشی با پلیس امنیت اقتصادی بیان کرد:موضوعی که بخش خصوصی را با پلیس در ارتباط قرار می دهد ایجاد امنیت اقتصادی است.

ارازجان شمالی اظهار کرد: سرمایه گذاری در جامعه زمانی محقق می شود که مملو از امنیت باشد زیرا بدون وجود امنیت اقتصادی هیچ رغبتی در سرمایه گذار ایجاد نخواهد شد لذا حضور پلیس امنیت اقتصادی باعث احساس امنیت  و  دلگرمی بخش خصوصی می شود.

وی خاطرنشان کرد: گاها فعالان اقتصادی درگیر مشکل می شوند این موضوع می طلبد که قبل از اینکه رجوع شود به دستگاه قضا یک مشورتی با پلیس امنیت اقتصادی داشته باشند.

 

 


https://shora.gccim.com/blog/1679

ارسال نظر

بالا